Pages

May 7, 2012

Maybank Gold Investment Account

sape yg tau psl investment dlm emas ni?aku rs dh glamer skang ni...cume nk de byk wit ngn x de je...mcm aku skang...aku dh bukak 1 account Maybank Gold...kenapa aku pilih Maybank??nape x pilih Public Bank Gold ke atau pelaburan emas2 yg lain kat luar tu..jawapan dia senang je dek non...sbb tu je yg aku mampu...kekekekee...kire ok la kan...dr xde....mcm Maybank ni...minimum nk bukak akaun dia 1gram berbanding investment yg len...minimum de yg 10gram-5gram...mn nk cekau duit dek non...

lg satu Maybank ni plak kalu kite nk beli/tambah emas pon minimum dia 1 gram...xmcm yg len kene 2-5gram plg2 koman pon...so utk org golongan mcm aku ni...mn yg aku mampu tu la aku try...lgpon mcm Public Gold bile kite beli emas dia akn bg kat kite seketul bentuk fizikal emas...so pandai2 la ko simpan n jaga emas tu btol2...kalu tercalar sket emas ko tu bank dh xnk beli...xlaku katenye...then Maybank lak len dia more mcm pass book account...bile beli emas tu aku xdpt seketul emas tap bank yg simpan kan emas dlm bank....cume update kat buku dia la...mcm kat bawah ni rupe pass book account dia..

then dlm buke tu dia akn update berapa gram je yg ko dh beli...kalu de 3gram....dia tulis la 3gram...aku xtgkap la dlm buku tu...malu la nk tjuk de bape gram...kihkih...then bile korg nk jual balik emas tu minimum kene tggal dlm buku tu 1gram...

mcm mn lak cara kite nk jual/beli emas?time bile?harga bape?haaa...stp hari Maybank akn update berapa harga emas tu...beli/jual...selalunya org akn beli time harga emas tu rendah @ jatuh...korng leh tgk kat sini kalu nk tau harga emas semasa kat Maybank berapa...lagi satu utk investment mcm ni kite xkan dpt interest dr yg kite beli tu sbb emas ni harga dia semasa ke semama akn meningkat...

so kesimpulan kat sini...pelaburan/simpanan jenis emas ni amat sesuai utk jangka masa yg panjang...bygkan skang ni kite beli harga rendah...10tahun akn dtg kemungkinan meningkat2...tap terpulang la kat individu masing2..kalu de yg byk duit mereka akn pergi melabur kat emas yg lebih mahal...so mcm aku ni,ni je yg aku mampu setakat ni...lagipon ni salah satu cara aku nk wat koleksi emas aku...sbb aku x suke beli emas dlm bentuk fizikal mcm cincin ke rantai ke gelang ke...

ni saje nk share pengalaman aku buka Maybank Gold Investment Account...bukan nk promote pon...tap klu nk tau lbh detail korng g sndri la kat Maybank tu ataupon g link sini...:)




Terima Kasih

L.O.N.A Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign