Pages

September 14, 2011

MY DEM FAVOURITE DRAMA SERIES

stp org mest de feveret cite kat tv...atau omputihnye drama series la...de yg suke cite melayu ala2 Kasih Alia, Nur Kasih(ni my feveret too) n mcm2 la... 




so aku pon de fev.drama series aku...GREY ANATOMY..kesannye aku start suke tgk cite ni masa aku kat asrama dulu...berkawan lak ngan dak medik+farmasi...so bese la dorng2 ni jenis suke tgk cite yg ala2 ngn dorng la...myb dorng bajet akn jad mcm tu kot...hahaha...xpon kdg2 myb utk pengetahuan...sbb dr citer tu jugak dorng ni dpt la belaja psl medic ni...sbb stp kali aku tgk cite ni mest dok sebut2 la nama2 ubat2 tu sume...dok pahe la kome...

lagi satu aku suke sgt tgk cite ni sbb cite ni more bg motivation kat aku...kat aku la...kat org len aku xtau la kan...bile 1st time aku tgk ngn dak2 medic tu...aku mcm terpegun ngn cite ni...dia bukn je pasal medic tap kehidupan stp watak...konflik diri sume de...mule dah aku syok sendri ngn post aku ni...haha...

aku lak sanggup beli dvd dia dari season1 smpe la season 5...cume season 5 ni aku x sempat nk habiskan...sejak2 aku dh kawen ni...xde masa lak nk tgk...dulu ms kat asrama sampe x kuar bilik layan episod2 yg terlepas...mmm...tap skang rasa dh masuk season baru...season 7 rasanye...tu pn aku xdpt nk tgk gak...

kisah ni pasal konflik bg stp watak dlm cite ni antara karier+pasakit+kawan+cinta+keluarga...mmm...xtau la aku nk ckp mcm mn bestnye cite ni...



Watak #1


ha...ni la watak utama dlm cite ni...nama dia Meredith Grey...dah tentu dia sbb tajuk cite pon nama dia..dlm byk2 watak...watak si Meredith ni la plg byk konflik...konflik diri+keluarga+cinta...watak lbh cool je...pastu suke sgt nk konpius2 maksud nye x tau nk wat keputusan sendri...dia ni besfren kpd Chritina Yang...selalu de masalah dorng mest berdua...Meredith ni jugak isteri kpd Derek Sheperd...hubungan dorng ni mcm2 liku...jap de jap xde...on & off la kirenye...last2 dorng kawen jugak...sgt sweet tau...waaa...


Watak #2



haaa...ni la suami si Meredith tu Dr.Sheperd...atau kawan2 Meredith panggiil Mc'Dreamy...awesome kan??suke rambut dia yg curl2 tu...hehehe...dia ni cinta sgt kat Meredith tu...tap Meredith tu selalu men2 tarik2 tali..jap nk jap xnk...ye la sbb Meredith tu de masalah family kan...FYI,Dr.Sheperd ni duda...duda kpd Dr.Addison...lawo gak Dr.Addison ni...tap cerai sbb Dr.Addison ni de scandal ngn befren dia sendri Dr.Mark...huh...panjang cite...kesimpulan Dr.Sheperd ni pon sgt cool ok..i loiikee...dia doktor saraf+otak..muah2!!


Watak #3 


haa...ni la Christina Yang a.k.a Dr.Yang...besfren kpd Meredith...dia sgt hati kering...xde perasaan...bak kate org yg gelar dia robot...sbb sgt mcm xde ciri2 manusia...xde perasaan la...yg dia tau medic..medic dan medic...nk bercinte pon xde...tap dia penah nk kawen tap x jad...dgn Dr.Burke...tap xjad sbb Dr.Burke tu lari...sian dia...pastu dia dh xnk bercinte...tap lps2 tu dia syok lak kat Dr.Hunt...ni pon de byk konflik antara dorng..Yang ni sgt suke ngn pakar kardio...bab2 jantung ni dia mmg teruje...smpe xleh nk pk bende len...


pkwe terbaru dia...hensem wehhh..


Watak #4


yg ni lak watak sm penting dlm citer ni...Dr.Izzie Stephen a.k.a Izzie...dia ni plg hot dlm byk2 watak...sexy la...dia ni sgt cheerful+happy go lucky...peramah pon ye...suke sgt flirt2 ngn jantan kan...bese la org hot mest macm tu kan...hahaha...yg pasti dia pandai masak...wat cupcake bagai...bile dia tension je dia mest wat cake..byk lak tu...dia dh kawen ngn  Karev...tap dlm episode baru ni watak Iazzie dh xde...kononnye dia lari dr Karev ni...yg penting dia sgt hot ok...


Watak #5


yang ni O'melly...sgt plg comel dlm cite ni...sgt kelam kabut n humble..baik dak ni...hahaha...comel2 je..selalu la kene buli ngn Karev tu...dia besfren kpd Izzie...tap dorng penah la fall in love ngn each other...tap O'melly decide utk kawen ngn Dr.Tores si pakar ortopedik tu...dorng kawen tap x lama...dia ni suke join kawan2 dia yg gurl2 tu...dah mcm gurl2 lak kan...tap dlm season 5 O'melly masuk askar...pastu dia telibat dlm kemalangan...so dia mati...myb pihak production nk matikan watak dia...so jad mcm tu la...




Watak #6



ni la Karev...dia paling jahat dlm cite ni...jahat tu bukan la mksudnye bunuh org ke pe...kire dia ni suke buli org...termasuk la buli Izzie masa awal2 season dulu...sume org x suke dia...sbb dia jahat kan...dia lak suke wat hal sndri xcampur ngn gurl2 tu...xmcm O'melly...tap sebenrnye dia ni baik hati bak kata Meredith...dia la hasben si Izzie...see...benci2 jad cinta lak dorng ni...tap x lama jugak sbb Izzie lari...so watak Izzie pon dh xde dlm season baru ni...lps tu dia dh xde hati nk bercinta lg...dia sayang sgt kat Izzie ni dr dlu...tap dia jual mahal...waaahhh...panjang gile..


Watak # 7



ni lak...watak yg sentiasa de dlm series ni dr awal smpe skang...sma gak ngn watak2 kat ats tu...dia ni Dr.Bailey...dia ni la mentor kpd sume dak2 kat ats tu si Meredith+Yang+Izzie+O'melly+Karev....dan dia jugak sgt kejam orgnye...Nazi la kate dorng..memg straight gile..xde nye nk main2...A kate dia A la jad nye...xsape berani lawan ckp Dr.Bailey ni...tap dlm garang2 dia...dia ni sgt baik...seorng mentor yg baik..nk tgk sume intern2 dia berjaya jad surgeon...


haaa...panjang x citer...sume watak ni berkait2 bagai...ape pon syok layan cite ni...cume aku skang xde masa je nk layan season baru...gamaknye kene tgk cd...selamat berenjoy!!

haaa...amik ko...ni ms adegan patient ni leher dia dah berdarah..pancut2 kuar...cuak intern tu...





Terima Kasih

L.O.N.A Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign